Om Svenskt visarkiv på lättläst svenska
Visarkivet bevarar flera olika musikstilar.
Både äldre och nya.
Det finns framförallt:
- folkmusik
- visor
- äldre populärmusik
- svensk jazz
- folklig dans
Öppet för alla
Visarkivet är öppet för dig som är musiker, forskare eller studerande.
Det är även öppet för dig som tycker om musik.
Visarkivet har en webbkatalog (katalog som finns på internet).
Där kan du söka bland en stor mängd låtar.
Det finns musik från 1500-talet till nutid.
Du kan läsa, lyssna och titta på texter, musik och filmer
och kopiera texter och noter för att spela själv.